document.write('');
استاندار خوزستان: کارون از سرچشمه تا انتهایش برای ما مهم است - از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابن جریر طبرى در تاریخ خود از عبد الرحمن پسر ابى لیلى فقیه روایت کرده است ، و عبد الرحمن از آنان بود که با پسر اشعث براى جنگ با حجاج برون شد . عبد الرحمن در جمله سخنان خود در برانگیختن مردم به جهاد گفت : روزى که با مردم شام دیدار کردیم ، شنیدم على ( ع ) مى‏فرمود : ] اى مؤمنان آن که بیند ستمى مى‏رانند یا مردم را به منکرى مى‏خوانند و او به دل خود آن را نپسندد ، سالم مانده و گناه نورزیده ، و آن که آن را به زبان انکار کرد ، مزد یافت و از آن که به دل انکار کرد برتر است ، و آن که با شمشیر به انکار برخاست تا کلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد ، او کسى است که راه رستگارى را یافت و بر آن ایستاد ، و نور یقین در دلش تافت . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 92 مهر 30 , ساعت 6:32 عصر

ماییم و نوای بی نوایی...

استاندار خوزستان با بیان این که مردم باید در آرامش کامل در هر جایگاه و منصبی که باشند، از حیات کارون پشتیبانی کنند، گفت: مواضع ما درباره رودخانه کارون، سرچشمه آن و آلودگی‌های کارون کاملاً مشخص است.

به گزارش ایسنا، منطقه خوزستان، عبدالحسن مقتدایی پس از بازدید امروز خود از شهرستان کارون و شهر کوت عبدالله، در دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان، اظهار کرد: تاسیس شهرستانی به نام کارون در استان خوزستان اقدامی شایسته و به جا بوده است؛ البته باید زمینه‌ای فراهم شود تا مردم این شهرستان با مدیریت استان همگام باشند تا همه خیر و برکت اقداماتی که در جهت توسعه این شهرستان انجام می‌شود به خود مردم برسد.

وی، دهدشتی را فرماندار مناسبی برای شهرستان کارون دانست و افزود: رودخانه کارون از سرچشمه تا انتها برایمان بسیار مهم است و حساسیت خاصی نسبت به این رودخانه و موضوعات مرتبط با آن داریم. رودخانه کارون در طول هزار کیلومتری خود عامل وحدت مردم است و اقوام مختلفی در حاشیه این رودخانه بدون هیچ گونه تعارض کنار یکدیگر قرار دارند. معتقدم سمبل تمام تاریخ کارون در طول هزار کیلومترش شهرستانی به نام کارون است، ولی بر اساس بازدید خود از این منطقه، مردم آن در زیر حداقل‌ها زندگی می‌کنند.

مقتدایی، تاسیس شهرستان کارون را در جهت توسعه این منطقه اقدامی به موقع و پسندیده، عنوان و تصریح کرد: در تلاشیم که این شهرستان در برنامه‌های امسال و سال‌های آتی در بخش عمران شهری دیده شود. استاندار خوزستان در تشریح هدف خود از بازدید از شهرستان کارون در نخستین روز کاری اش، تاکید کرد: هدف این بود که اعلام کنیم رود کارون برای ما حیاتی و از سرچشمه تا انتهای آن برای ما مهم است؛ همچنین مناطق محروم در اولویت برنامه‌ها و طرح های توسعه قرار دارند.

استاندار با اشاره به منطقه آزاد تجاری اروند، اظهار کرد: باید تلاش کنیم شادگان و کارون از منطقه آزاد منتفع شوند. به دنبال این هستیم که اگر مسئولان و مدیران همراهی کنند، بخشی از کارهای پشتیبانی در این منطقه در دو شهر شادگان و کارون صورت بگیرد. به طور نمونه اگر قرار باشد خرما از شادگان صادر شود، باید امکانات گمرکی را در این شهر دایر کرد و کانتینرها از همان منطقه جهت صادرات پلمب شوند و دیگر نیازی به حضور در منطقه آزاد نباشد.

مقتدایی با اشاره به نگاه دولت مبنی بر قرار دادن عقلانیت به عنوان محور کار خود، افزود: اگر در منطقه آزاد با عقلانیت تصمیم گرفته شود، دامنه فعالیت‌ها گسترده می‌شود که این امر مستلزم بازنگری در ساختار مدیریت منطقه است. اگر مدیریت استان بتواند در تمام تصمیم گیری‌های منطقه آزاد دخالت کند و دخالت داده شود، موفق خواهد بود و در غیر این صورت بار به سرمنزل مقصود نخواهد رسید. مدیریت منطقه تاکنون نشان داده که از مرزهای محدوده خود خارج نشده است.

استاندار، رونق منطقه آزاد را مدیون همت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: در دوره آقای خرم، بازارچه تشکیل شد و متعاقب آن از محل اعتبارات بازسازی 150 میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها به منطقه کمک شد؛ اکنون مسئولان منطقه باید بگویند که آورده کار آن‌ها برای مردم چه بوده است. اگر منطقه آزاد نتواند تاثیر خود را بر کل استان خوزستان بگذارد دولت ضرر می‌کند. استاندار خوزستان گفت: باید ترازی ارائه شود که یک طرف آن منطقه آزاد اروند و طرف دیگر کل استان خوزستان قرار بگیرد.

مقتدایی اظهار کرد: مدیریت باید به گونه‌ای باشد که اگر سرمایه‌ای به دست آن داده شود تا پایان سال سرمایه را اضافه کند؛ منطقه آزاد باید میزان اشتغال زایی را به اطلاع مردم برساند. یک سرمایه ملی در خوزستان به نام آبادان و خرمشهر بوده و منطقه‌ای در آن تشکیل شده است؛ تأثیر ملی منطقه جای خود، ولی باید تأثیرات این منطقه همه مرزهای خوزستان را هم پوشش دهد. تأثیر منطقه آزاد اروند باید بر روی اشتغال و معیشت مردم محسوس باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به تأثیرات بازرگانی منطقه آزاد اروند، این منطقه باید قدرتی برای تمام بازارچه های مرزی استان باشد. لازمه این اتفاقات وجود مدیریتی قوی، جامع، کاردان، کارشناس و با صرف وقت کافی است. استاندار خوزستان گفت: خوزستان امتیازات بسیاری دارد که هر کدام از این امتیازات به تنهایی به عنوان یک محور می‌تواند شاخص توسعه در یک استان باشد.

مقتدایی اظهار کرد: متاسفانه بردن امکانات از خوزستان به صورت ملی و بر اساس تصمیمات ملی و با حجم بالایی صورت می‌گیرد، ولی بازگرداندن این امکانات به خوزستان به صورت قطره چکانی انجام می شود.


کل چیزا از اول تا الان