document.write('');
پشت پرده تورهای انتخاباتی جریان انحرافی - از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمتی نیست جز به همراه عصمت . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 91 اسفند 4 , ساعت 12:24 عصر

از جیب ملت به کام ...

شفاف: فضای دور یازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری طی روزهای آینده وارد مرحله جدید خود می‌شود؛‌چرا که انتظار است چهره‌هایی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند، تا قبل از پایان سال رسما وارد این عرصه شوند.در عین حال خبر دریافتی حکایت از آن دارد که جریان انحرافی از چند ماه قبل تر از آغاز رسمی انتخابات برای مقاصد انتخاباتی خود خرج‌های میلیاردی هزینه می‌کند.

خرج‌های میلیاردی جریان انحرافی برای انتخابات

حامیان دولت روزهای پرمشغله انتخاباتی خود را پشت سر می‌گذارند. بر اساس پیگیری‌های خبرنگار شفاف،‌ جریان انحرافی 3 هزار نفر از جوانان و نخبگان ایرانی را روز سه شنبه در همایشی با عنوان «سومین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایران» در جنوب ایران دور هم جمع کرده و قرار است علاوه بر بازدید از جزایر سه گانه ایرانی (ابوموسی،‌تنب بزرگ و تنب کوچک)،‌دو نشست دیگر در جزیره قشم و کیش برگزار کند.
هر چند خبرگزاری‌های مختلف اعلام کردند این همایش چهار روزه از سوی «دبیرخانه مشاوران جوان ریاست‌جمهوری» برگزار می‌شود ولی به‌دنبال پیگیری های خبرنگار شفاف،‌این دبیرخانه ضمن تایید برگزاری همایش، اعلام کرده برگزاری این همایش‌ها ربطی به «مشاوران جوان ریاست‌جمهوری» ندارد.
به نظر می‌رسد جریان انحرافی برای آنکه راحت‌تر به اهداف انتخاباتی خود دست پیدا کند،‌این همایش را مستقل از ریاست‌جمهوری و به نام «مشاوران جوان ریاست جمهوری» برگزار کرده است. 


حضور رئیس جمهور در همایش 

اواخر ساعات روز سه شنبه خبرگزاری دولتی ایرنا ضمن تایید برگزاری این اجلاس در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس اعلام کرد که رئیس جمهور به همراه غلامحسین الهام سخنگوی دولت، علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی، مجتبی ثمره هاشمی مشاور رئیس جمهور و مدیرعامل این خبرگزاری حضور داشتند. حسن صید خانی دبیر این همایش راجع به هدف از برگزاری این همایش گفت: حضور چهار روزه جوانان نخبه و فرهیخته ایران اسلامی در استان هرمزگان و دیدار از جزایر خلیج فارس، پیام دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و ایستادگی بر آرمان ها و ارزش های اسلامی را به جهانیان مخابره خواهند کرد.
همان طور که اشاره شد، همایش مذکور برای سومین بار برگزار می شود. چرا که 24 آبان امسال و 23 آبان سال 90 دومین و نخستین همایش از این سلسه همایش ها با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران تهران برگزار شده بود که هر کدام از این همایش ها با حواشی بسیاری همراه بود. همچنین وعده برگزاری سفر به جزایر سه گانه نیز در همایش دوم از سوی رئیس جمهور مطرح شده بود. رئیس جمهور در همایش نخست در سال 90 با نوشتن جملاتی روی تخته سیاه چندین بار تاکید کرد ‌که «ماموریت امروز ما ساختن ایران است».

محاسبه حداقل هزینه های این همایش

اما  نکته جالب توجه این همایش انتخاباتی که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است، هزینه میلیاردی آن است. هزینه دور هم جمع کردن و اقامت چهار روزه و سفر به 5 جزیره برای حدود سه هزار نفر شامل یک رقم نجومی می‌شود که در شرایط کنونی اقتصاد کشور اقدامی غیرعقلانی و قطعا انتخاباتی است.
با یک حساب سر انگشتی می توان فهمید که چقدر از بودجه عمومی برای برگزاری این همایش که هنوز مشخص نیست چه لزومی به برگزاری آن بود، اختصاص یافته است.

هزینه های این همایش بر اساس معادله زیر چیزی حدود 6 میلیارد تومان تخمین زده می شود:
هزینه رفت و برگشت 3 هزار نفر (با احتساب نرخ پرواز درجه اکونومی هر نفر صرفا از تهران به بندرعباس دویست هزار تومان و رفت و برگشت چهارصد هزار تومان): 1,200,000,000 تومان
هزینه اسکان 3 هزار نفر در چهار روز(با احتساب هزینه دویست هزار تومان برای هر نفر در هر روز یعنی به طور متوسط هر روز 600,000,000 تومان): 2,400,000,000 تومان
هزینه پذیرایی و گشت و گذار در جزایر( با احتساب هزینه دوست هزار تومانی برای هر نفر در هر روز): 2,400,000,000 تومان
قطعا این همایش و گشت و گذار هزینه های کلان دیگری در این فصل پر بازدید خواهد داشت از جمله اختصاص هدایایی ویژه رئیس جمهور که از محاسبه آنان صرف نظر می شود. به رغم این موضوع باید گفت دست کم برای چنین همایش بزرگی باید حداقل مبلغی در حدود 6,000,000,000 تومان هزینه کرد!


کل چیزا از اول تا الان