document.write('');
پناهیان 16 ساله و تشکیل هسته اولیه \حزب الله لبنان\! - از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه نفْس خود را دشمن بدارد، خداوند، دوستش خواهد داشت . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 92 آبان 19 , ساعت 10:39 عصر
هیچ کس دیگر به یاد نمی آورد که آقای پناهیان که در آن سال جوان16، 17 ساله ای بوده اند، حضور موثری در کنار حاج احمد متوسلیان، آن هم در حد تاسیس هسته ی اولیه ی حزب الله داشته است
درحالیکه حجت الاسلام پناهیان در تازه ترین اظهارات خود مدعی شده «همراه حاج احمد متوسلیان در سال 61 هسته اولیه حزب الله را تشکیل داده» ، اطلاعات رسیده حکایت از غلط بودن ادعاهای پناهیان دارد.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ دوشنبه گذشته در جلسه ای در دانشکده فنی دانشگاه تهران، حجت الاسلام پناهیان در جمع دانشجویان، پس از صحبتهایی درباره ی رابطه با آمریکا، گفته است: "من با احمد متوسلیان در سال 61 هسته اولیه حزب‌ الله لبنان را تشکیل داده ‌ام  و ..."

در همین حال، عابدین وحیدزاده یکی از اعضای سپاه پاسداران در آن ایام با ارسال مطلبی به «انتخاب» ، ادعاهای پناهیان را زیر سئوال برده است.

وی نوشته است: 

 با توجه به این که اینجانب در همان سال به عنوان عضو سپاه¬ پاسداران و نیروی تیپ 27 حضرت رسول (ص) در سوریه حضور داشتم و مدتی نیز در زمان فرماندهی برادرمان "حاج منصور کوچک¬ محسنی" که پس از حاج احمد متوسلیان به این سمت منصوب شد، مسولیت ستاد سپاه را در آن کشور بر عهده داشتم، طبیعتا از کمّ و کیف حضور نیروها و افراد و نقش آنها در آن زمان کما بیش مطلع هستم.  بنابراین نه من و البته نه هیچ ¬کس دیگر به یاد نمی¬ آورد که آقای پناهیان که در آن سال جوان16،  17 ساله ¬ای بوده ¬اند، حضور موثری در کنار حاج احمد متوسلیان، آن هم در حد تاسیس هسته¬ ی اولیه ¬ی حزب¬ الله داشته است.

البته شاید ایشان به عنوان بسیجی به سوریه اعزام شده است ولی تعبیر "من با احمد متوسلیان ...." انصافا دور از حقیقت است. احتمال دارد این تعابیر سهوا توسط خبرنگار به کار رفته و ایشان به این غلظت از حضورشان در سوریه سخن نگفته باشند. ولی پیش از این هم  متاسفانه مسئولیت¬ های غیر واقعی به ایشان منتسب شده و ایشان سکوت کرده و در اصلاح آن اقدامی نکرده¬اند. مثلا در زندگی¬نامه¬ای که از آقای پناهیان در سایت¬هایی مثل "پاتوق کتاب" آمده، ایشان را معاون فرهنگی لشکر حضرت رسول (ص) در دوران دفاع¬مقدس معرفی کرده اند، در حالی که در دوران دفاع¬ مقدس لشکر اصلا چنین معاونتی نداشت و واحد تبلیغات، مسئولیت امور فرهنگی را بر عهده داشت که تا جایی که به یاد دارم ایشان هیچ وقت در آن واحد مسئولیتی بر عهده نداشتند.   

به هرحال از آن¬ جایی که احتمال دادم که در روزگار دیگری در تاریخ¬ نگاری دفاع¬مقدس و لشکر حضرت رسول (ص) به این قبیل نقل قول¬ها و زندگی ¬نامه¬ها استناد شود، این چند سطر را نوشتم به این امید که خود حجت¬ الاسلام پناهیان در اصلاح این اشتباهات اقدام کنند.  
یاعلی مدد 


کل چیزا از اول تا الان