document.write('');
پاسخ تند عباس عبدی به صادق زیباکلام - از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین دستیار دانش، بردباری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 92 اردیبهشت 26 , ساعت 9:43 عصر

پس از آنکه عباس عبدی روزنامه نگار و تحلیلگر اصلاح طلب در گفت و گویی احتمال نماندن هاشمی در ادامه رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری را مطرح کرد‌، «قانون» در گزارشی اظهارنظر 10 فعال سیاسی را درباره این گمانه‌زنی جویا شد، یکی از این افراد صادق زیبا کلام بود که عبدی را مورد تندترین انتقادها قرار داد و گفت: "متاسفانه آقای عبدی یک بغض و کینه قدیمی‌از‌هاشمی‌دارد که مربوط به یک سال و دو سال اخیر هم نیست. این کینه سابقه ای نزدیک به دو دهه دارد و عبدی همواره مواضعش علیه آقای‌هاشمی‌بوده است."

این استاد علوم سیاسی دانشگاه خاطرنشان کرد: "متاسفانه عباس عبدی نه شرایط کشور و نه اصلاح‌طلبان را در نظر نمی‌گیرد و صرفا به دنبال تسویه حساب و یک انتقام کور از آقای‌هاشمی‌است. یقینا آقای‌هاشمی‌تا انتها حضور خواهند داشت. "

وی در انتها هم تاکید کرد که در حال حاضر دو گروه در کشور مخالف حضور‌ هاشمی‌ هستند. دسته اول کسانی مانند عباس عبدی که با نگاه به گذشته به دنبال انتقام گیری هستند و دسته دوم جریان‌های راست افراطی که از هم اکنون تخریب و خبرسازی رسانه ای جهت دار را آغاز کرده اند.

این سخنان واکنش عباس عبدی را برانگیخت و این فعال سیاسی و روزنامه نگار پاسخی را به روزنامه ارسال کرد. در پاسخ عبدی آمده است:

"البته در ادامه گزاره نقل شده از بنده نکته دیگری هم آمده است که از قلم گزارشگر افتاده است. در آن متن گفته‌ام که"برداشت من این است که آقای هاشمی‌برای ماندن نیامده است هر چند ممکن است مجبور به ماندن هم بشود" با این حال ذکر این نکته را لازم می‌دانم که خوانندگان محترم این گزارش مقایسه ای کنند میان پاسخ آقای زیبا کلام با سایر افرادی که در گزارش با آنان گفت‌وگو شده است. سایرین هیچکدام خود را استاد علوم سیاسی نمی‌دانند ولی به روشنی نظر خود را گفته‌اند و به انگیزه شناسی روی نیاورده اند ولی آقای زیبا کلام به‌جای آن که کلمه ای از منطق در گفتارش داشته باشد دستگاه کهنه شده انگیزه شناسی خود را به‌کار انداخته و به نقد انگیزه ای که نمی‌شناسد پرداخته و اگر قرار باشد بر حسب انگیزه ‌(آن هم انگیزه‌های اثبات نشده) نظرات افراد را سنجید. آن وقت همه خواهند گفت وی که عمری است شیفته رفتارهای آقای هاشمی‌است همه نظراتش بر این شیفتگی متکی است.

اما بنده نیازی نمی‌بینم که این را بگویم. اگر در این گزارش فقط از آقای زیبا کلام نقل قول شده بود خوانندگان متوجه نمی‌شدند که سطح تحلیلی ایشان چقدر است اما وقتی اظهارات وی در برابر کسانی که داعیه استادی علوم سیاسی ندارند آمده است به‌خوبی نشان می‌دهد که واقعیت چنین افرادی تا چه حد بیگانه از دانش و درک عرفی بشرسیاسی است. مسلم است که اگر سیاستمداران ایرانی افراد بادنجان دورقابچین را به منتقدان خود ترجیح نداده بودند امروز با چنین مشکلاتی در کشور مواجه نبودیم. هر سیاستمداری با داشتن دوستانی چون آقای زیبا کلام بی‌نیاز از دشمنی کینه جویان واقعی یا خیالی خواهد بود.

با توجه به فضایی که برخی افراد ایجاد کرده‌اند تصمیم دارم که تا روزهای آینده در‌باره مسائل مربوط به انتخابات سلباً و ایجاباً صحبتی نکنم تا همه آقایان با خیال راحت پروژه خود را جلو ببرند امیدواریم که وضع کشور از این بهتر شود هر چند بنده در باره انگیزه آنان نه تنها قضاوت منفی نمی‌کنم بلکه آنان را به احتمال دارای انگیزه‌های خوب هم می‌دانم."



کل چیزا از اول تا الان