document.write('');
علی دایی رسما سرمربی پرسپولیس شد - از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه تنها با افراد بی عیب برادری کند، دوستانش اندک شوند . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 92 اردیبهشت 30 , ساعت 8:8 عصر

عضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس امروز در نشستی که از ساعت 13:30 آغاز شد، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان از بین دو گزینه علی دایی و محمد مایلی کهن، سرمربی تیم را برگزیدند.

سرانجام مسئولان باشگاه پرسپولیس پس از نزدیک به دو هفته‌ مذاکره با گزینه‌های گوناگون، امروز به این نتیجه‌ رسیدند که علی دایی، بهترین گزینه برای هدایت این تیم در فصل آینده است.

به گزارش «تابناک»، محمد مایلی کهن، منصور ابراهیم‌زاده و حمید درخشان دیگر گزینه‌هایی بودند که شانس نشستن روی نیمکت پرسپولیس را داشتند، اما در پایان دایی به عنوان سرمربی سرخپوشان برگزیده شد.

دایی در حالی به پرسپولیس می‌آید که چند روز پیش، قرارداد سه ساله خود را با باشگاه راه‌آهن به صورت رسمی منعقد کرد و حتی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و رییسی کیا، مدیرعامل این باشگاه از برنامه‌های خود برای این تیم در آینده صحبت کرد.

او حتی در اظهار نظرهای چند روز گذشته خود تأکید کرده بود که اصلا به پرسپولیس نمی‌اندیشد.

دایی، فوتبال را از باشگاه‌های کوچک شهر اردبیل همچون استقلال اردبیل و شهرداری اردبیل آغاز کرد و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران و سپس به بانک تجارت پیوست و در این تیم بود که مورد توجه بیشتری قرار گرفت و برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شد.

دایی بعدها به پرسپولیس تهران و سپس السد قطر پیوست و از این تیم راهی اروپا شد و به باشگاه آلمانی آرمینیا بیله‌فلد پیوست؛ مقصد بعدی او بایرن مونیخ آلمان بود.

او سپس به هرتا برلین پیوست و پیراهن شماره 9 این تیم را بر تن کرد. دایی با هرتا برلین هم در جام باشگاه‌های اروپا بازی کرد و دو بار دروازه? چلسی و یکبار دروازه? آث میلان را گشود.

در سال 1385 علی دایی با باشگاه سایپا به عنوان بازیکن و سرمربی تیم سایپا، فعالیت خود را آغاز کرد. این تیم توانست در خرداد ماه 1386 قهرمانی ششمین لیگ برتر را به دست آورد. او هم‌زمان با قهرمانی سایپا در روز هفتم خرداد 1386، با زدن گل قهرمانی سایپا، که آخرین گل رسمی آقای گل جهان بود، از بازیگری در رشته فوتبال، در مقاطع رسمی، برای همیشه خداحافظی کرد.

او دوران مربی‌گری خود را به عنوان سرمربی و بازیکن در تیم سایپا آغاز کرد و توانست این تیم را در لیگ برتر ایران (جام خلیج فارس) به قهرمانی برساند. او در تاریخ دوازدهم اسفند سال 1386 به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برگزیده شد ‌و شب پیش از انتخاب سرمربی تیم ملی ادعا کرد: کسی که لابی قوی تری داشته باشد، سرمربی می‌شود‌ و خودش سرمربی شد.

پس از شکست تیم ملی مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی، مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند علی دایی را از سمت خود برکنار کنند. تیم ملی ایران در هشتم فروردین 1388 و در حضور صد هزار بیننده و رییس جمهور محمود احمدی نژاد، مقابل عربستان با نتیجه دو بر یک شکست خورد. در روز نهم فروردین 1388 فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای، رسماً علی دایی را از سمت خود برکنار کرد.

در روز هفتم دی ماه سال 88 وی رسماً از سوی مدیر عامل باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران برای مدت یک سال و نیم به عنوان سرمربی پرسپولیس منصوب شد.

او در 28 آذر 1389 از این سمت استعفا داد اما حبیب کاشانی، سرپرست تیم پرسپولیس و کادر فنی و دیگر بازیکنان با استعفای او موافقت نکردند و با پافشاری فراوان و رفتن دسته جمعی به خانه‌‌ وی از او درخواست بازگشت کردند. علی دایی هم پذیرفت و روز بعد به تمرین‌های تیم پرسپولیس بازگشت.

در تاریخ 31 خرداد 1390 و پس از رد درخواست کمیته‌‌ فنی باشگاه پرسپولیس مبنی بر ادامه‌‌ مربیگری پرسپولیس، مشروط به اعلام «همکاری کامل» با حبیب کاشانی در فصل آینده، حمید استیلی از سوی کمیته‌ فنی به عنوان سرمربی برگزیده شد و دایی رسماً این باشگاه را ترک کرد. البته علی دایی اعلام کرده بود، در صورتی در پرسپولیس می‌ماند که مدیرعامل باشگاه از سوی هیأت مدیره محترم برخوردار از وجاهت قانونی و قوانین جاری انتخاب شده باشد.

از سپاهان به عنوان مقصد بعدی وی برای سرمربیگری نام برده می‌شد. اما با انتخاب لوکابوناچیچ به عنوان سرمربی سپاهان اصفهان، مربی شدن علی دایی در سپاهان منتفی شد. علی دایی همراه با پرسپولیس در یک سال و نیم حضورش دو بار قهرمان جام حذفی شد، در حالی که پرسپولیس در 9 سال گذشته تنها موفق به کسب دو جام شده بود و همچنین پس از سه سال، موفق شد پرسپولیس را پیروز از میدان داربی بیرون بیاورد؛ وی در 23 تیر 1390 به عنوان سرمربی تیم راه‌آهن که به بخش خصوصی واگذار شده برگزیده شد.



کل چیزا از اول تا الان