document.write('');
کاش وزیر ارتباطات درباره جو زمین اظهار نظر نمیکرد! - از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخص لعنت کننده دشنام دهنده، طعنه زنِ به مؤمنان، بد زبانِ ناسزاگوی و گدایِ سِمِج را دشمنمی دارد . [امام باقر علیه السلام]
 
دوشنبه 92 اردیبهشت 30 , ساعت 11:40 عصر

«وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات»؛ به نظر این عنوان پرطمطراق برای مقید کردن یک نفر به صرف اظهار نظرهای تخصصی و عالمانه کافی باشد اما اگر پیشوند دکترا را بر سر نام وزیر گذاشته و حتی از سه عنوان دکترایی که وزیر فعلی افتخار داشتن آنها را دارد، بگذریم، اظهار نظر «نامی» و توضیحات عجیب تر مدیر تحت امر وی شاهکاری بی بدیل در نقض تمامی علوم خواهد بود!

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که وضعیت نامطلوب اینترنت، به ویژه در روزهای منتهی به نام نویسی کاندیداهای ریاست جمهوری، نارضایتی بسیاری از کاربران اینترنت را به همراه آورده و با اندکی بهبود، کماکان ادامه دارد، محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه گذشته بر طبل جهانی شدن ایده مبهم اینترنت پاک کوفته و با برشمردن اتفاقات مثبتی که در حوزه کاری اش رخ داده، به کل فراموش کرد که توضیحی ولو در حد یک جمله درباره مشکلات اینترنت کشور بگوید.

اما به فاصله یک روز از این سخنرانی، آقای وزیر در سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور یافت و ضمن بسط برخی سخنان روز گذشته در جمع نمازگزاران، ادعایی طرح کرد که هر چه در عجیب بودن آن بگوییم، باز ممکن است حق مطلب ادا نشود؛

«نامی: تاکنون فیبر نوری بهترین ابزار برای ارسال دیتا، صوت و تصویر بود؛ اکنون ابزاری بهتر از فیبرنوری کشف شده. دو لایه در کره زمین وجود دارد. کشف کرده‌اند که یکی از لایه‌های کره زمین بهترین ابزار برای انتقال دیتا، صوت و تصویر است. زمانی که امام زمان ظهور کنند صدا و تصویر ایشان از این لایه برای تمام کره زمین ارسال خواهد شد.»

با مخابره این سخنان توسط رسانه های مختلف، ظن برخی به این سمت نشانه می رفت که ممکن است اشتباه لپی یا مواردی از این دست در عجیب کردن سخنان وزیر نقش داشته باشد اما توضیحات روابط عمومی وزارت خانه ارتباطات نشان داد که این جملات نه یک اشتباه، که ادعای آقای وزیر است!

توضیحات روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که به منظور تبیین (به معنای روشن کردن!) افکار عمومی در اختیار رسانه ها قرار گرفت، با این پاراگراف آغاز می شود:

«پیرامون زمین هفت لایه به نام های ترپوسفر، ترموسفر، استراتوسفر، ازن، مزوسفر، یونوسفر و اگزوزسفر که در قرآن هم هفت بار تکرار شده است (سوره بقره آیه 29، سوره المومنون آیه 17 و 86، سوره فصلت آیه 12، سوره الملک آیه 3، سوره الطلاق آیه 12، سوره نوح آیه 15) ضمنا خداوند متعال در سوره مبارکه نباء آیه 12 با تاکید بر هفت لایه به صورت مجزا می فرماید: وبنینا فوقکم سبعا شدادا، یعنی " وبر فراز شما هفت آسمان استوار بنا کردیم".»

پر واضح است که آنچه در قرآن آمده، لاریب فیه بوده و غیر قابل انکار است اما این ترکیب عجیب از آیات مبارکه قرآن با برخی اصلاحات علمی از این رو عجیب است که نشان می دهد مسئولان وزارت خانه ای که ارتباطات نام گرفته و ریز و درشت اینترنت کشور از زیر دستانشان می گذرد، حتی به اندازه یک جست‌وجوی ساده اینترنتی، افکارشان را راست آزمایی نکرده اند که اگر کرده بودند، دست کم در می یافتند که جو زمین بر پایه شاخصه های مختلفی لایه لایه شناخته شده و بر اساس هیچ کدام از این تقسیم بندی ها، هفت لایه ندارد!

به عبارتی بهتر،  مگر می‌شود جو زمین را به زبان علمی هفت لایه خواند اما پنج لایه از تقسیم بندی جو بر اساس دما(تروپوسفر، استراتوسفر، مزوسفر، ترموسفر و اگزوسفر)، یک لایه بر اساس تقسیم بندی بر مبنای گازهای تشکیل دهنده (ازن) و در نهایت یک لایه بر پایه ویژگی‌های الکترومغناطیسی (یونوسفر) را با هم جمع کرده و به عنوان مبنای علمی مورد استناد قرار داد؟!



اکنون کافی است این معجون مغلوط از نام های علمی و آیات شریفه را با اعتقادات راسخی همچون شرایط زمان ظهور امام غایب مخلوط کنیم تا به سخنان وزیر ارتباطات رسیده و از شدت تعجب، میخکوب شویم.

البته اگر تصور می کنید که شدت اشتباه مدیران ارشد وزارت ارتباطات به این سطح محدود شده، سخت در اشتباهید چراکه این معجون شگفت آوری که دوستان پدید آورده اند، مبنای استدلالات دیگر ایشان برای توجیه سخن وزیر قرار گرفته و تا ثریا دیوار به روال بنیان گذاشته پیش رفته است.

اینجاست که حسرت می خوریم چرا سخنان نقل شده از وزیر به روال بسیاری دیگر از تکذیب های رایج به گردن خبرنگارانی که خبر اولیه را مخابره کرده بودند نیفتاده و ماجرا با یک تکذیب، جمع و جور نشد!



کل چیزا از اول تا الان