document.write('');
دلایل شرکت در انتخابات 1 - از همه جا
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خواهان دنیا مباش ، خدا زشتیهاى آن را به تو خواهد نمود و بى خبر ممان که از تو بى خبر نخواهند بود . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 92 خرداد 23 , ساعت 2:44 عصر

فردا 24 خردادماه 1392 روز انتخاباتی مهم در ایران؛ کشور عزیزمان است. از ماه‌ها پیش از این بارها و بارها درباره این روز و اهمیت آن سخن گفته شده و مردم گام به گام همراه با مسوولان و فعالان سیاسی به این روز مهم و سرنوشت‌ساز رسیده‌اند و می‌دانند که رای هر فرد در نتیجه انتخاباتی که برگزار خواهد شد، تاثیری غیرقابل کتمان دارد.

بر همین اساس ایسنا در گفت‌وگو‌هایی جداگانه با نمایندگان مجلس، کارشناسان سیاسی و مذهبی دلایل اهمیت حضور در انتخابات 24 خرداد 92 را بار دیگر یادآور شده‌اند.

تمام تلاش دشمن این است که مردم را از انتخابات ناامید کنند

یک نماینده مجلس با بیان اینکه نسبت به حضور حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد خوش بین است گفت: مردم ما همیشه در صحنه حاضر بوده‌اند؛ ما بعد از 35 سال انقلاب اسلامی به طور میانگین تقریبا هر سال یک انتخابات برگزار کرده‌ایم که مردم در آن حضور خوبی داشته‌اند.

رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: امسال سال حماسه سیاسی است و با توجه به تلاش دشمن و از طریق ماهواره سعی می‌کنند مردم را ناامید کند امیدواریم مردم با مشارکت حداکثری تیری به قلب دشمن بزنند.

او ادامه داد: من این مشارکت را بالا می‌بینم؛ در حال حاضر هم نشاط خوبی در جامعه وجود دارد و هم انتخابات شوراها و انتخابات ریاست جمهوری از شور و نشاط بالایی برخوردار است.

نماینده مردم علی‌آباد با اشاره به اینکه رای مردم در سرنوشت سیاسی‌شان تاثیرگذار خواهد بود گفت: مردم باید با حضور در انتخابات رییس جمهور آینده را به مدت حداقل چهار سال انتخاب کنند؛ یعنی کسی که قوه اجرایی کشور را در این مدت عهده‌دار است. باید مدیر و مدبر باشد.

نوروزی تاکید کرد: بر همین اساس اگر ما در انتخابات مشارکت نکنیم آسیب است و باید همانطور که امام (ره) تاکید کردند به این مسئله توجه کنیم که انتخابات تکلیف است چون حفظ نظام در راس همه امور قرار دارد.

این نماینده مجلس با اظهار امیدواری از اینکه مردم به فرد لایقی رای بدهند خاطر نشان کرد: در انتخابات شوراها هم همین طور است یعنی اگر مردم توسعه و آبادانی شهرشان را می‌خواهند باید در انتخابات شورای شهر و روستا هم شرکت کنند.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نظام را واکسینه می‌کند

یک عضو هیات رییسه مجلس مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را باعث افزایش در دورن و خارج از کشور دانست و گفت: ‌مشارکت حداکثری مصونیت و اقتدار برای کشور ایجاد می‌کند که زمینه دست‌اندازی دشمنان به جمهوری اسلامی ایران را کم می‌کند.

ضرغام صادقی در گفت‌وگو با ایسنا افزایش میزان مشارکت در انتخابات را یکی از شاخصه‌های مهم برگزاری انتخابات در هر کشوری برشمرد و گفت: یکی از شاخصه‌های مهم دموکراسی در دنیا بحث انتخابات است به طوری که در هر کشوری به تناسب افزایش میزان مشارکت مردم رونق دموکراسی افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه پایه‌های اساسی دموکراسی مبتنی بر اسلام در جمهوری اسلامی نهادینه شده است، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند میزان مشارکت مردم در انتخابات کشور و نظام را واکسینه و برای کشور مصونیت ایجاد می‌کند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: هرچه شرکت مردم در انتخابات بیشتر باشد دامنه امنیتی درون و خارج کشور افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن اقتدار جمهوری اسلامی به دوستارانش در خارج از کشور منتقل شده و ترس و ناامیدی و یاس را در دشمنان ایجاد می‌کند.

صادقی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری مصونیتی برای کشور است افزود: زندگی در سایه مصونیت اقتدار کشور را به دنبال خواهد داشت و در زمینه دست‌اندازی دشمن به جمهوری اسلامی را کم کرده و امنیت و آرامش را برای کشور و دوستداران انقلاب اسلامی رقم می‌زند؛ همچنین باعث ناامنی دشمنان در عرصه بین‌المللی و عزت و اقتدار و شادمانی دوست داران انقلاب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر مشارکت حداکثری در انتخابات رقم زده شود امکان چانه‌زنی جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی افزایش پیدا کرده و طبیعتا با این قدرت ایران می‌تواند از حق و حقوق خود به بهترین شکل دفاع کند در این زمان است که دنیا می‌فهمد که دموکراسی و حقوق بشر به بهترین شکل در ایران رعایت می‌شود و مردم از جایگاه ویژه‌ای در تعیین سرنوشت‌شان برخوردارند.

به گفته صادقی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جمهوریت و اسلامیت نظام را به بهترین شکل به دنیا نشان می‌دهد.

نماینده مردم شیراز در ادامه خاطر نشان کرد: در کنار مشارکت حداکثری مردم باید فردی کارآمد را انتخاب کنند که با داشتن برنامه عملیاتی بعد از تحقق حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی را رقم زند. طبیعتا با روی کار آمدن چنین فردی در سال 92 شاهد رقم خوردن دو حماسه سیاسی و اقتصادی خواهیم بود.

اولین سود حضور حداکثری در انتخابات به خود مردم برمی‌گردد

یک نماینده مجلس با اشاره به حضور مردم در انتخابات 24 خرداد، گفت: حضور مردم در این انتخابات، سرنوشت‌ساز است چون شرایط نظام و کشور به گونه‌ای است که نگاه همه دنیا به آن نگاه ویژه‌ای است.

شکرخدا موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: ما در دهه ویژه‌ای هستیم که دهه پیشرفت و عدالت نام گرفته مطمئنا در این شرایط باید خلق حماسه‌ای که رهبری اشاره کرده‌اند رقم بخورد؛ این حماسه مختصات خاص خودش را دارد که می‌تواند تاثیرات بسیار مهمی برای پیشرفت و توسعه کشور داشته باشد بنابراین اهمیت این انتخابات برکسی پوشیده نیست.

نماینده اهواز در مجلس ادامه داد: حماسه از شور، اراده و وحدت یک ملت نشات می‌گیرد که همه این‌ها مختصات خلق یک حماسه هستند.

موسوی تاکید کرد: مردم ایران بهتر از همه دوره‌های گذشته پای صندوق‌ها رای می‌آیند از همین حالا هم قرائن حاکی از این است که مردم حضور بالایی در انتخابات خواهند داشت. مناظره‌هایی هم که تلویزیون برگزار کرد طوری بود که مردم می‌توانند تشخیص بدهند چه کسی را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه اولین سود حضور مردم در انتخابات به خود آنها برمی‌گردد، گفت: ‌آنها می توانند با یک حضور حداکثری نظام را در مقابل دشمنان استکباری بیمه کنند بعد از آن راه پیشرفت را باز می‌کنند و به سمتی می‌روند که در راستای افق و چشم‌انداز 1404 است و قرار است به قدرت اول منطقه تبدیل شویم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ان‌شاءالله دولت آینده همه کارهای ناتمام دولت‌های قبلی را به اتمام برساند تا بتوانیم جایگاه واقعی خود در منطقه و دنیا را بهتر از گذشته بسازیم به همین دلیل منفعت اصلی اثرات یک حضور سیاسی به خود مردم می‌رسد و شرایطی فراهم می‌شود تا آنها بهتر زندگی کنند و وضعیت معیشتی و بین‌المللی بهتری داشته باشیم.

موسوی در پایان تاکید کرد: امیدوارم مردم با حضور حداکثری خود کاری کنند که همه چیزهایی که باعث می‌شود یک کشور مقتدرتر و قدرتمندتر از امروز باشیم، تحقق پیدا کند.

حضور گسترده مردم در انتخابات، اقتدار نظام را افزایش می‌دهد

نماینده ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش افزایش می دهد.

حبیب آقاجری در گفت‌وگو با ایسنا،منطقه خوزستان، اظهار کرد: برنامه‌های خوبی که صدا و سیما برای معرفی نامزدها تدارک دید، شرایطی را به وجود آورد که مردم به راحتی از دیدگاه‌ها و نظرات نامزدها مطلع شوند و روز به روز هم که جلوتر می‌رویم، فضای انتخاباتی گرم‌تر می‌شود و امید است همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند حماسه سیاسی شکل بگیرد.

وی با بیان این‌که شرکت حداکثری در انتخابات تحکیم، اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را در دنیا ثابت می‌کند، بر ضرورت حضور مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد و گفت: حضور پررنگ در انتخابات اول این‌که باعث می‌شود حماسه سیاسی که مدنظر مقام معظم رهبری است، تحقق یابد و دوم این‌که اگر ما در این مقطع بتوانیم مثل گذشته خوب عمل کنیم و از انقلاب‌مان به خوبی پاسداری کنیم، در واقع به مردم دنیا چه دوست و چه دشمن نشان می‌دهیم که ما در هر شرایطی از این انقلاب و نظام با تمام توان پشتیبانی می‌کنیم.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات علاوه بر این‌که اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بیشتر می‌کند، برای دوستان و دشمنان ما هم پیام‌هایی دارد؛ دشمنان ما با دیدن حضور مردم به این نتیجه می‌رسند که این انقلاب پشتوانه مردمی دارد و نمی‌توانند نقشه‌ها و برنامه‌های‌شان را عملی کنند. از سوی دیگر این حضور، دوستان انقلاب ما را امیدوار می‌کند. به ویژه دوستانی که در منطقه و جهان، انقلاب و جمهوری اسلامی ما را الگو قرار داده‌اند. همچنین این امیدواری در کشورهایی که موضوع "بیداری اسلامی" را دنبال می‌کنند و در تلاش برای پیاده کردن اسلام در کشورشان هستند نیز به وجود می‌آید.

وی در ادامه صداقت، کارآیی، شجاعت، ولایت‌مداری، اخلاص و استکبارستیزی را از معیارهایی دانست که نامزدها برای تحقق آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و رهبری باید دارا باشند و افزود: به نظرم نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری اخلاق‌مداری را رعایت کردند؛ اگرچه می‌توانستند بهتر از این هم باشند و امیدواریم تا فرصت باقی مانده تا انتخابات، کاندیداها در این زمینه بهتر عمل کنند.

آقاجری گفت: مردم ایران به عنوان یک تکلیف خدایی، با تمام ظرفیت، بانشاط و پررنگ در انتخابات شرکت کنند تا ان‌شاءالله حماسه سیاسی را شکل دهند و دشمنان را ناامید و دوستان‌ را امیدوار کنند.

حضور مردم در انتخابات تیری در قلب و خاری در چشم دشمن است

یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: یکی از افتخارات نظام اسلامی این است که به اندازه عمرش هرسال یک انتخابات دارد و این نشان می‌دهد نظام ما نظامی برگرفته از مردم سالاری دینی است.

سید راضی نوری در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: حضور سبز مردم در تمام صحنه‌های سیاسی در تاریخ این نظام ثبت شده، یکی از مسائل قوام بخش و پشتیبان نظام و انقلاب نیز همین حضور مردم است، مردم در تظاهرات،‌ راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ مختلف همیشه حضور داشتند و حضور سبزشان باعث پشتیبانی نظام می‌شود.

نماینده شوش ادامه داد: سال 92 براساس فرمایش رهبری سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامیده شده ما به این مساله ایمان داریم که مردم با حضور حداکثری خود حماسه سیاسی را خلق خواهند کرد که مبدا حماسه اقتصادی می‌شود تا مشکلات معیشتی و اقتصادی برطرف شود.

این نماینده اصولگرا تاکید کرد: مردم با حضورشان می‌توانند این شعار را به تمام یاوه‌گویان استکبار بدهند که همیشه و با تمام تهدیدها و تحریم‌ها از ولایت و رهبری فاصله نمی‌گیرند، حضور تک تک مردم در انتخابات تیری در قلب دشمن و خاری در چشم او خواهد بود.

نوری یادآور شد: آینده هر کشوری که به عنوان نظام مردم سالاری معرفی شده به دست مردم است و حضور تک تک آنها آینده خودشان را به دست خودشان می‌سازد، حضور مردم در انتخابات چشمگیر و تاثیرگذار خواهد بود و باعث افزایش قدرت و اقتدار ملی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم ما تا به حال ثابت کردند که درپای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد، آنها به نظام اعتقاد دینی و آرمانی دارند و علیرغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها در انتخابات مشارکت می‌کنند، مردم مثل میخی فولادی هستند که هر قدر به سر آن زده شود مستحکم‌تر می‌شود.

صباح زنگنه: حضور پررنگ مردم در انتخابات، سیاست‌های جهانی ر ا تغییر خواهد داد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری بر سیاست‌های جوامع بین‌المللی تاثیرگذار است.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، در موارد انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو و تاثیر آن در عرصه‌ بین‌المللی عنوان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شاید جدا از موقعیت ژئوپلیتکی که دارد انتخاباتی باشد مانند انتخاباتی که در دهها کشور دیگر برگزار می‌شود و اهمیت چندانی برای جوامع بین‌المللی ندارد ولی موقعیت و جایگاه ایران در منطقه این امر را پر اهمیت ساخته است.

وی افزود: نقشی که ایران می‌تواند در مسائل مختلف منطقه‌ای ایفا کند توجه جهانیان را به انتخابات ریاست جمهوری ما معطوف کرده و طبیعتا با پیروزی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری تا حدودی رویه اعمال سیاست خارجی آنها می‌تواند متفاوت باشد. اصولی بین آنها مشترک خواهد بود ولی در نحوه‌ی برخورد آنها شاهد تغییراتی خواهیم بود.

زنگنه با بیان اینکه در اغلب کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند گفت: اگر به سمت همکاری با حفظ اصول حرکت کنیم برخورد سایر کشورها هم متفاوت خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تاثیر حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری د عرصه‌ بین‌المللی گفت: قطعا هر قدر مردم حضور پررنگ‌تری در انتخابات داشته باشند به همان اندازه هم بر روی سیاست‌ها و محاسبات بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: به هر اندازه که حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر باشد جوامع بین‌المللی هم بر روی نقش ایران در عرصه‌ی جهانی محاسبات دیگری انجام داده و حساب دیگری باز می‌کنند ولی اگر کشورهای منطقه و فرا منطقه ببیند مردم با بی میلی و بی‌توجهی با انتخابات برخورد می‌کنند رویه سایر کشورها هم در قبال ایران مخرب خواهد بود چرا که حکایت از ضعف پشتوانه مردمی دولت مردان دارد. بنابراین حضور پررنگ مردم در انتخابات ریاست جمهوری بر سیاست سایر کشورها نسبت به ایران کاملا تاثیر گذار است.

حضور حداکثری مردم در انتخابات مهمترین عامل در افزایش قدرت چانه‌زنی ایران است

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: هرچقدر مردم بیشتر به پای صندوق‌های رای روند قدرت چانه‌زنی و مذاکره ایران با کشورهای دیگر در عرصه بین‌المللی افزایش می‌یابد.

الهام امین‌زاده، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر نقش حضور حداکثری مردم در انتخابات در عرصه بین‌المللی گفت: اگر به بررسی نظام‌های جهان بپردازیم نظام‌هایی که حتی از لحاظ اقتصادی و سیاسی هم قوی باشند اگر از پشتوانه مردمی بهره‌مند نباشند، در این صورت نمی‌توان این نظام‌ها را موفق و قدرتمند نامید.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم برای اصلاح مسائل داخلی و حضور قوی مردم در صحنه تلاش کنیم اولین پایه این قدرت پشتوانه مردمی است. یکی از جلوه‌های پشتوانه مردمی علاوه بر حمایت‌ها، حضور پررنگ مردم در روزهای خاص و اتفاقات انتخاباتی برای تعیین سرنوشت خود است.

امین‌زاده اضافه کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات علاوه براینکه می‌تواند همانند یک نماد و سمبل در خارج از کشور عمل کند، می‌تواند در حل مسائل بین‌المللی که ایران در آن دخیل است نیز تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌یی ایران با 1+5 گفت: مذاکرات هسته‌یی میان نمایندگان کشورها انجام می‌شود که نمایندگان اعتبار خود را از پشتوانه مردمی می‌گیرند اگر این پشتوانه نباشند تنها حضور یک فرد نمی‌تواند موفقیتی در مذاکرات به همراه داشته باشد.

کاندیداهایی که رای نمی‌آورند، تحت تاثیر القائات دشمن قرار نگیرند

یک نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت قانون‌مداری کاندیداها بعد از اعلام نتایج انتخابات گفت: اگر کاندیداها خودخواه و متکبر نباشند و تحت تاثیر القائات دشمن قرار نگیرند، بعدازظهر انتخابات که شورای نگهبان انتخابات را تایید کرد به کسی که رای آورده تبریک می‌گویند.

سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید به اینکه کاندیداها به نتیجه انتخابات تمکین کنند گفت: کاندیداها باید به کسی که رای مردم را از آن خود کرده تبریک بگویند چون به هر صورت مردم پای صندوق‌های رای آمده و رای داده‌اند.

او ادامه داد: کاندیدایی که در انتخابات رای نیاورده نباید همه چیز را زیر سوال ببرد و و تحت تاثیر القائات قرار بگیرد، چون برخی کاندیداها اطرافیانی دارند که به آنها القاء می‌کنند که شما در صدر هستیدف به همین دلیل اگر رای نیاورند ممکن است این تفکر در آنها شکل بگیرد که همان اتفاقاتی که در سال 88 افتاد، افتاده است.

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس تاکید کرد:‌ کاندیداها باید سالم باشند و تن به این جوسازی‌ها و دشمن‌تراشی‌ها ندهند و بعد از انتخابات با یک طمانینه بیانیه بدهند و به کسی که رای آورده تبریک بگویند.

انتخابات پر شور کشور را در مقابل بیگانگان بیمه می‌کند

نماینده مردم فاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برگزاری یک انتخابات پر شور و با مشارکت بالا کشور را در مقابل تهاجم بیگانگان بیمه می‌کند.

موسوی لارگانی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: انتخابات پیش رو صحنه سرنوشت‌ساز برای کشور،‌ مردم و نظام است که حضور مردم می‌تواند آن را در مسیر پیروزی و موفقیت نظام هدایت کند.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات روز جمعه بار دیگر نظام را در مقابل حملات دشمن بیمه می‌کند و قطعا باعث ناامیدی دشمنان از تحریم، تهدید و تردید به نظام اسلامی می‌شود و لازم است برای تحقق این موضوع مردم ما که در گذشته نیز آگاه و بیدار بوده‌اند با بصیرت و هوشیاری در این انتخابات شرکت کنند تا در نهایت با سربلندی مردم در این امتحان، نظام اسلامی مستحکم تر و با صلابت‌تر بتواند در مسیر روبه جلو گام بردارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همانطور که همواره حضور چشم‌گیر مردم در انتخابات‌ها را شاهد بوده‌ایم، امیدواریم روز جمعه نیز شاهد همین حضور چشم‌گیر باشیم.

موسوی لارگانی یادآور شد: خواص جامعه نیز باید پیشاپیش مردم در صحنه انتخابات شرکت کرده و با در دست گرفتن سرنوشت خود رییس جمهور اصلح و منطبق با معیارهای انقلاب، نظام و رهبری را انتخاب کنند.

مردم سالاری دینی با حضور مردم محقق می‌شود

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مشارکت مردم در انتخابات بالاترین و اثرگذارترین عامل برای ایجاد حماسه سیاسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی را افزایش می‌دهد»، تاکید کرد: مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی با حضور پرشور مردم محقق می‌شود.

وی افزود: ناامیدی و یاس دشمنان و تسلیم شدن در برابر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران از آثاری است که مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات می‌تواند داشته باشد؛ چراکه مشارکت اساسی‌ترین عاملی است که می‌تواند حماسه سیاسی مورد تاکید مقام معظم رهبری را ایجاد کند.

وی با تاکید بر تاثیرگذار بودن مشارکت بالای مردم درانتخابات در بهبود شرایط کشور اظهار کرد: در هر کجای دنیا به طور طبیعی دشمن فشارهای زیادی را ایجاد می‌کند که در مقابل این فشارها همواره یک حرکت عظیم مردمی ایجاد شده و در نهایت دشمن که توانایی مقابله با این حرکت عظیم را ندارد عقب‌نشینی می‌کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که «مشارکت مردم در انتخابات، اقتدار نظام و انسجام جامعه را تثبیت می‌کند»، اظهار کرد: معتقدیم حماسه سیاسی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند می‌تواند بسیاری از گره‌هایی که امروز حتی با دندان باز نمی‌شود را خود به خود باز کند.

وی با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: برگزاری همزمان این دو انتخابات مهم، انگیزه مردم را برای مشارکت حداکثری دوچندان می‌کند. این همزمانی می‌تواند همگان را به صحنه کشاند و مشارکت حداکثری مردم را رقم بزند.

پیش‌بینی مشارکت 70درصدی مردم پای صندوق‌های رأی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرد: مشارکت 70 درصدی مردم را در انتخابات ریاست جمهوری شاهد خواهیم بود.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از هفته گذشته شور و شعف خاصی بین مردم برای مشارکت در انتخابات ایجاد شده، تاکید کرد: هر قدر که دشمن به ما فشار وارد کند، وحدت و انسجام ملی هم بیشتر خواهد شد، به ویژه اینکه رهنمودهای رهبری نیز در این راستا کارگشا بوده و فرمایشات ایشان بارقه امیدی در دل مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: من رشد سریع مشارکت مردمی را دیدم و براین اساس پیش‌بینی می‌کنم حداقل 70 درصد در انتخابات حضور داشته باشند. به ویژه انتخابات شوراها توانسته شعف بسیاری در مردم ایجاد کند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: به نظر می‌رسد مشارکت انتخابات شوراها در حوزه انتخابیه من (رشت) با توجه به شور ایجاد شده در مقایسه با استان‌ها و شهرستان‌های دیگر رتبه اول کشوری را کسب کند.



کل چیزا از اول تا الان